click....click....click.....

kebodohan laki bini....



Azman merupakan seorang peramugara yang telah bertugas di sebuah syarikat penerbangan swasta semenjak 7 tahun yang lalu. Dia sering ditugaskan keluar negara kerana sikapnya yang amat ramah dan disukai pelancong.

Pada suatu hari, beliau telah ditugaskan untuk ke Indonesia dan telah membeli seekor burung kakak tua sebagai buah tangan untuk isterinya iaitu Nora. Nora merupakan seorang peramugari yang mempunyai wajah yang jelita serta tubuh badan yang seksi dan bertugas di syarikat penerbangan yang sama.

Setelah pulang ke rumah, beliau memberi burung tersebut kepada Nora. Lalu nora pun berkata..


Kenapa abang beli burung kakak tua ni..kan mahal harganya..

Azman pun menjawab..


Abang beli untuk awak..lagi pun burung ni special sikit. Cuba awak tengok ni.

Azman mengangkat tangan kanan dan memetik-metik jarinya. Lalu burung itu terus menyanyikan lagu dangdut. Nora berasa sungguh teruja kerana ini pertama kali dia melihat seekor burung kakak tua menyanyi lagu dangdut. Kemudian dia pun bertanya kepada Azman.



Kalau abang angkat tangan kiri pulak apa jadi..??

Azman pun mengangkat tangan kiri dan memetik-metik jarinya seperti tadi. Lalu burung tersebut terus menyanyikan lalu hip hop. Nora berasa sangat-sangat teruja mendengar nyanyi burung tersebut dan bertanya lagi kepada suaminya itu.


Abang, kalau kita angkat kedua-dua belah tangan pulak apa jadi..???

Azman pun menjawab..


Awak cuba la buat.

Nora pun mengangkat kedua-dua belah tangannya dan memetik-metik jarinya seperti yang dilakukan oleh suaminya tadi. Tiba-tiba burung itu pun berkata…


Satu-satu la bodoh!! mana satu aku nak ikut ni..! kiri ke kanan…!

0 comment da!!: